2016 Rokiem Wolontariatu

Edukacja Globalna
Szkoła Promująca Zdrowie
Wycieczka do Wrocławia
W dniach 29-30 maja 2019r. odbyła się wspólna wycieczka do Wrocławia klasy 3a gimnazjum oraz klasy 8a. Towarzyszyło nam kilkoro uczniów z innych klas. Wyruszyliśmy we wczesnych godzinach rannych i po 5 godzinach wesołej podróży dotarliśmy do celu. W przeciwieństwie do aury, jaką zostawiliśmy w Nowym Korczynie, we Wrocławiu przywitała nas piękna, słoneczna pogoda, która towarzyszyła nam całe dwa dni. Na skraju miasta czekał już na nas nasz przewodnik - Przodownik Turystyki Pieszej PTTK p. Stanisław Bobowiec.

obrazek

Już z okien autokaru poznawaliśmy miasto, pan przewodnik zwracał naszą uwagę na mijane obiekty i opowiadał ciekawe historie. Zachwycił nas m.in. piękny budynek dworca głównego PKP.

Z parkingu przy Panoramie Racławickiej udaliśmy się bulwarami nad Odrą w kierunku najstarszej części Wrocławia - Ostrowa Tumskiego. Przeszliśmy obok Hali Targowej i dalej przez Most Piaskowy - najstarszy most żelazny we Wrocławiu oraz przez Most Tumski - pełen kłódek wieszanych przez zakochanych na znak wiecznej miłości. Poznaliśmy historię Ostrowa Tumskiego i podziwialiśmy piękne, zabytkowe budowle tego miejsca, w tym katedrę św. Jana Chrzciciela. Wjechaliśmy windą na wieżę widokową znajdującą się na jednej z iglic katedry, skąd zobaczyliśmy cudowny widok rozpościerającego się pod nami Wrocławia.

Następnie udaliśmy się w okolice Rynku, aby zjeść obiad w kultowym barze mlecznym o wdzięcznej nazwie „Miś”. Nieco później mogliśmy już podziwiać Rynek z jego Ratuszem i kolorowymi kamieniczkami. Przepiękna Starówka zachwyciła wszystkich, byliśmy pod wrażeniem tego miejsca. Pan przewodnik opowiedział nam wiele historii, pokazał dużo ciekawych miejsc i obiektów.

obrazek

Kolejnym punktem wycieczki było Hydropolis – Centrum nauki i wiedzy o wodzie, gdzie przy pomocy nowoczesnych technik mogliśmy ujrzeć wodę z różnych, fascynujących perspektyw.

Późnym popołudniem zakwaterowaliśmy się w Schronisku Młodzieżowym PTSM „Na wyspie”, mieszczącym się w Hotelu Tumskim. Nie był to jednak koniec atrakcji w tym dniu, ponieważ wieczorem udaliśmy się na pełen uroku pokaz wrocławskiej fontanny multimedialnej. Po drodze zatrzymaliśmy się na kolację - pyszną pizzę. Wracając do schroniska mieliśmy okazję podziwiać, jak bajecznie wygląda Wrocław nocą.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do wrocławskiego ZOO. Zwiedzanie zaczęliśmy od Afrykarium, w którym od razu poczuliśmy gorący, afrykański klimat. Podziwialiśmy różne gatunki ryb i roślin w ogromnych akwariach dookoła nas. Widzieliśmy również pingwiny, żółwie, hipopotamy, krokodyle i wiele gatunków ptaków . Po wyjściu z Afrykarium zwiedziliśmy pozostałą część ogromnego ZOO.

obrazek

Kolejnym obiektem, który przykuł naszą uwagę była Hala Stulecia - jeden z nielicznych w Polsce Obiektów Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zobaczyliśmy stojącą przed halą Iglicę, sąsiadujący Pawilon Czterech Kopuł i tuż obok wrocławską Pergolę z fontanną multimedialną, która nas urzekła poprzedniego wieczoru. Z Pergoli przeszliśmy do Ogrodu Japońskiego, w którym bardzo podobały nam się oryginalne rośliny, urocze alejki, kamienne ozdoby, wodne kaskady, staw i ogromne pomarańczowe karpie.

Po wyczerpującym, ale przyjemnym zwiedzaniu udaliśmy się na obiad do baru „Miś”. Po obiedzie mieliśmy jeszcze okazję pospacerować i odwiedzić wiele ciekawych miejsc, zaułków, fontann, rzeźb, pomników w okolicach Rynku i Starego Miasta. Zatrzymaliśmy się m.in. na Placu Uniwersyteckim przed Wieżą Matematyczną - w miejscu, gdzie widnieje fragment linii południkowej 17o . Szliśmy ścieżką historii Wrocławia i między płytami chodnikowymi upatrywaliśmy tablic z brązu upamiętniających najważniejsze wydarzenia z dziejów miasta. Zauważyliśmy też kilka wrocławskich krasnali.

Ostatnim punktem naszej wyprawy do Wrocławia było obejrzenie słynnej Panoramy Racławickiej, która przeniosła nas na chwilę w inną rzeczywistość i inny czas.
Obdarowani pamiątkowymi gadżetami z Dolnego Śląska oraz słodyczami na drogę, o północy wróciliśmy do Nowego Korczyna - pełni wrażeń i przekonani, że warto pojechać i poznać Wrocław.

Wycieczkę zorganizowała p. Barbara Kanicka. Opiekunami uczniów byli: p. Barbara Witkoś i p. Artur Jaroszek.
Szczególne podziękowania za super udaną wycieczkę kierujemy do naszego przewodnika p.Stanisława Bobowca i zaangażowanych osób z Wrocławia.

Projekt Szkoła Sukcesu
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?